17 Eyl 2016

UFAK MALİ TÜYOLAR


Merhaba para harcamayı pek sevmeyen biri-hayır asla cimri olduğumu kabul etmeyeceğim- olarak para biriktirme tüyoları paylaşmak istedim. Malum hepimiz her istediğimizi her zaman alamıyoruz. Aldığımız zaman ise düşünmeden alıyoruz.Özellikle alınacak şey ihtiyaç değil istek ise bocalıyoruz.Almam gerekmiyor ama çok istiyorum o zaman almanın iki yolu var

1-Hemen alacaksınız ama gereksizce borçlanacaksınız
2-Biriktirip alacaksınız. Dolayısı ile geç almayı kabul edeceksiniz

Ben biriktirip almadan yanayım. Böylece mali durum değişkenlik gösterdiği zaman zor durumda kalmayız. Ki özellikle öğrencilikte sürekli bu durumla karşılaşılır.Ayrıca biriktirme sürecinde istekleriniz değişiklik gösterebilir. Örneğin ben şuan bir fotoğraf makinesi almayı hedefliyorum. Öncesinde ne kadar kullanabileceğimi düşündüm.Artık telefonlar var sonuçta.Telefonumdan daha iyi bir görüntüye sahip ve daha ucuz.Ve uzun yıllar boyunca kullanabileceğim. Bloga da yararı olacak.Hedefimi gerçekçi hale getirmek için araştırma yaptım ve kullanan arkadaşlarıma danıştım.Sonrasında  model-fiyat belirlemesi de yaptım. 


Peki bu süreçte biriktirdiğimiz para miktarını artırabilir misiniz? Tabii ki belirli yöntemlerle tasarruf edebiliriz.Bu yöntemlerden bazıları;

  • İlk yapmanız gereken önceki borçlarınız bitirmek olmalı.Bunu için borç kapatma planı oluşturabilirsiniz.
  • 10 saniye düşün!-Almadan önce 10 saniye ver kendine.İstek mi ihtiyaç mı? Alırsam yararlı olacak mı? Ne kadar süre ile kullanabileceğim,başka alternatifi var mı?-
  • Yapabiliyorsan harcamalarını aylık not al -Böylece o ay gereksiz harcamalarını görebilirsin ve kaçınabilirsin. Bunun için telefonunu bile kullanabilirsin-
  • Ödeme ve gelirlerinizi bir takvime yerleştir-Böylece birikme miktarını aşağı yukarı belirleyebilirsin. Bütçe hesaplamak için http://www.paramiyonetebiliyorum.net/ kullanabilirsin-
  • Ek gelir yaratmanın yollarını düşünün-Yeteneklerini kullan-
  • Alışverişe çıktığın zaman liste yap ve önceliklerini belirle.
  • Bulaşık ve çamaşır makinesini tam dolmadan çalıştırma. Ay sonunda elektrik ve su harcaman düşecektir
  • Bir çoğunuzun eritmek kolay olduğu halde  bozuk para taşımak istemediğini biliyorum. Öyleyse onlardan kurtulun. bir kutunuz olsun ve her gün bozuk paralarınızı buraya atın.Yeterince biriktiğinde bankalar veya döviz bürolarından tümletebilirsiniz.
  • Ucuz olsa dahi her gördüğün kıyafeti alma.Bunun yerine herkesin dolabında olacak ürünlere yatırım yap- siyah ayakkabı, siyah elbise, kot pantolon gibi- Vb. nice yöntem


Sizlerin de  mutlaka bunu da dene Aslıhan diyeceğiniz tasarruf yöntemleriniz var mı? Bu konuda düşünceleriniz nedir? Lütfen benimle paylaşın :)
Sevgilerle..


Aslıhan T.
Aslıhan T.

Ben Bir Fani..

12 yorum:

  1. Faydalı bir yazı olmuş.
    Şu "harcadığın/aldığın şeyleri not et" çok mantıklı.Ben üniversitedeki ilk senemde bir kaç ay nereye ne yatırdım anlayamadım sonra bundan not alarak kurtulduğumu fark ettim.
    Denemediğim bir kaç madde var onları da deneyeceğim.
    Teşekkürler yazı için aydınlattı resmen ^^

    YanıtlaSil
  2. Çok cimriyimm:))
    Tezgahtarların korkulu rüyasıyım:))
    asla ikna olmam:)) İhtiyaş dışında hiç bir şey almam:)
    Kıyafet konusundada öyleyim ,almıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen nede olsa pazarlık sünnettir. Bende pek kıyafet alışverişi yapmıyorum rahat olsun kaliteli 1 tane yeter :) yorum için teşekkürler

      Sil
  3. Bende çok cimriyim , geçen gün alışveriş yaparken farkınd aolmadan fazla şey almışım , kasa da fiyatı duyunca düşüp bayılacaktım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D bende kontrol ediyorum ne yalan söyleyeyim

      Sil
  4. Yazıları görünce Ben çok fazla savruğum o zaman Nur ve Kugucuğum cimrilermiş :))) Kasada bayılma falan gelmez neyse alırım. :) İndirim zamanı gelince Benim sistem biraz daha karmaşık ben biriktirme yönüyle anlıyorum. O sistemi oturttum öyle gidiyor. Son sözüm Çok sıkmak çok savurganlık ikiside iyi değil orta karar gayet güzel Çünkü farkında olmadan çevre sizi gözlemliyor ve takılan isim üstü durumlar biraz insanı sinir ediyor :) Bana oldu tecrübe ile sabit...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stokçusun sen demek Mayıs :) gerçi şuan oturmuş düzenin gayet iyi :) zaten o isimler yüzünden cimri değilim dedim :D yorum için teşekkür ederim

      Sil
    2. Hahahahahha parasal stok yapmaya çalışıyorum. Aslıhan ben :) Ne olur bilinmez bir bakmışın benim adım varyemez mayıs oluyormuş :) hahahahha

      Sil
    3. :D hay Allah iyiliğini versin emi

      Sil
  5. almıyorum adımda cimriye çıkmış zaten amannn çıksın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Halbuki bu cimrilik değil sadece savrukluk yapmıyoruz :)

      Sil