9 Ağu 2018

KONUK YAZAR | ŞİİRLERİM - DUDU ALTINTAŞ

3 yorum
Günaydın. Görüşmeyeli uzun zaman oldu sizlerle. Hayatımı düzene sokma uğraşı içerisindeyim şu sıralar. İnşallah bu süreç bittiği zaman kendi yazılarımı da yazacağım. Aslında bir çok konuk yazar olmak isteyen arkadaşım vardı. Onları kendi yazımı yazdıktan sonra paylaşmak için bekletiyordum. Ancak aradan uzun zaman geçtiği için yeniden ulaşmaya çalıştığımda geri dönüş alamadım. Tam üzerine Dudu hanım yazdı bana. Kendilerini beklettiğim için özür diliyorum ve Dudu hanımın şiirini hiçbir değişiklik yapmadan sizlerle paylaşıyorum. Benim için de sizler içinde güzel bir değişiklik oldu :) sizlerde konuk yazar olmak isterseniz yorumlarda belirtebilirsiniz. 

°°°°°°°
Gece boğdu beni özleminle
Yaktı yıktı çaresizce
Böyle olmasaydı keşke
Beni sevmen zor olmamalıydı

Sen bazen yıldızlar kadar uzak
Yaralı gönlüme tuzak
Özlemin en güzel yerinde bana yasak
Sensiz yaptığım biçare kalakalmak

En serin geceme deniz kokusu
Fesleğenimsin bir kucak dolusu
Adın bana sevdanın yolu
Ben o yolun sadık yolcusu

Umudun en güzel hali
Gözlerin dünyanın cenneti
Gülüşün ruhumda ebedi
Yüreğime ağırdır sensizliğin elemi
                                  Dudu ALTINTAŞ

Devamını Oku>

27 Tem 2018

E-KİTAP İNDİRME | 2018 GÜNCEL LİSTE

27 yorum
Griple uğraştığım bir pazar gününden herkese merhaba. Kitap okumayı çok seviyorum.Gerek kokusunu duya duya gerek ekranı okşaya okşaya(bazı büyüklerimizin tabiriyle).Ama hem taşıması daha kolay hem daha ekonomik olduğu için genellikle e-kitap  tercih ediyorum. 2 adet cihazla okuyorum.Biri kitap boyutuna daha yakın olan tablet,diğeri cep telefonum.Bugün paylaşacağım kitaplar her ikisinde de okunabilir. Ama kitap okuyucunuz varsa sadece EPub yükleyebilirsiniz. Ayrıca birkaç okuma programı da yazacağım.Google Play kitaplarda kitap okuyabiliyorum ancak kitap yüklemeyi beceremiyorum bu yüzden bu programlar çok işimi görüyor.Ve sayfa çevirme efektini seviyorum :) Ama eğer yüklemenin bir yolunu biliyorsanız lütfen yazar mısınız? Birde indirmeyi başaramayan arkadaşlar bana ulaşabilir ben indirir yollarım ;)




Kapatılan ekşi sözlük e-kitap ağı meritokrasinin son kalesi.Umarım burada paylaşarak başlarını yakmıyorumdur.En çok bu siteyi kullanıyorum.Bütün kitaplar okunabilir durumda ve Epub formatında. Bütün kült kitapları ve klasikleri bulabilirsiniz.Haruki murakami yada albert Camus kitapları gibi. Bazı son dönem kitapları da mevcut.

Maalesef bu yazının ilk yazıldığı dönemden uzun sayılabilecek bir süre sonra meritokrasi kapandı.
E - kitapçılarda birçok kitabı bünyesinde barındırıyor.Tek eksi yönü reklam bekleten barındırması



Yukarıdaki siteyle benzer özelliklere sahip. Yine çoğu zaman yeni ve popüler kitapları yayımlıyorlar. Arayüzü basit ve anlaşılabilir.

Hala Yayında :)



Diğer iki site kadar yeni kitapları olmasa da bir çok popüler ve kült kitapları yayımlıyorlar.Basit arayüzünün yanında nasıl indirileceğine dair bir rehberleri mevcut

Hala Yayında :)





Yalnızca androidde bulunan e-okuyucu. Hem PDF hem EPub okuyabiliyor.EPub formatının artısı kitabı sesli olarak okuyabilmesi.Ayrıca not alabilir yada renklerle işaretleyebilirsiniz. Üç farklı okuma ve 1 tane batarya modu var.Tamamen ücretsiz ve basit bir arayüze sahip
Moon+ Reader

Prestigio gibi çok başarılı bir program.Yalnız bildiğim kadarıyla Türkçe dil seçeneği yok.Ancak  diğer tüm özellikler kendisinden mevcut. Ancak bu mu prestigio mu deseler ben prestigioyu tercih ederdim.

iBooks & Play kitaplar

Bu iki program ise apple ve androidin kendi kitap okuyabileceğiniz programları. Cihaza extradan bir program yüklemeyi tercih etmeyenler için idealler.Ancak yukarıda da yazdığım gibi ben play kitaplara kitabı yükleyemiyorum. Ancak onunla açıp okursam yükleniyor.

Sizin bana önerebileceğiniz site ve program ayrıca kitap varsa yorumlarınızı bekliyorum.Dediğim gibi indiremeyen arkadaşların yorum ve e-posta bırakması yeterli olur.Hemen yollayabilirim :)

Sevgilerle..

Devamını Oku>

4 Haz 2018

Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho

5 yorum



Veronika, her istediğine sahip görünen, renkli bir yaşam süren, yakışıklı erkeklerle gezip tozan genç bir kadın olmasına karşın, mutlu değildir. Yaşamında bir şeylerin eksikliğini hissetmektedir. Başarısız bir intihar girişiminin ardından, kendine geldiği zaman bir akıl hastanesindedir. Üstelik çok kısa bir ömrü kaldığını öğrenir. Zaten ölmek isteyen Veronika bu süreçte, başka dünyaların insanlarını tanırken kendisini de keşfetmeye başlar…

Paulo Coelho'nun ülkemize yakın bir coğrafyada, Bosna ve Slovenya'da geçen Veronika Ölmek İstiyor adlı romanı, var oluşumuzun her dakikasına yaşam ile ölüm arasında bir seçim olarak yaklaşıyor. Toplumun alışılmış kalıplarının dışına çıkan, farklı düşünceleri yüzünden önyargıları göğüslemek zorunda kalan insanları anlatıyor.
°°°
Merhaba. Uzun bir süreden sonra bir kitap yorumuyla karşınızdayım. Yine herkesten sonra okudum  Kendimi esefle kınıyorum. Beğenim ne kadar büyükse söyleyeceklerim o kadar az. Zira yukarıdaki yazı bile yeterli oluyor anlatmaya.Hayata dair farklı bir bakış açısı getiriyor doğru. Ama vardığınız nokta tamamen başlangıç noktasına bağlı olarak değişiyor. Mesela ben ilk okuduğum zaman keep uygulamasına şöyle yazmıştım. 

Kitaba göre ölüm bilinci korkusunu yaşarsam ölmek istemeyeceğim. Ve her yeni gün mucize gibi gelecek. Benim para ve ailevi sorunlarım bitse zaten bana her yeni gün mucize gibi gelecek. Ölümün bilincinde olmam hayat standartımı yükseltmiyor maalesef. Mari herkesin akvaryumda ki balıklar gibi olduğunu söylüyor. Rutine devam ediyor arada sırada dışarıya bakıyorlar. Benim bir rutinim yok. Ve akvaryumda acı çekiyorum. Akvaryumdan kendimi attığımda yaşayabilecek miyim? Keşke biri beni o Akvaryumdan alıp uçsuz bucaksız sulara atsa.

O dönem başlangıç noktam böyleydi. Bugün okumaya başlamış olsaydım. Büyük ihtimalle ölümün bir hediye olacağını düşünecektim. Bunun dışında kitap hem yazarı hem dili ile muhteşem. Çok az olduğunun farkındayım ancak benim yorumum bu kadar. Sizler okudunuz mu?




Devamını Oku>

5 Mar 2018

5.3.2018 | Bugün Hayatının Son Günü

5 yorum



Merhaba. Bugün Nasılsın bakalım? Nasıl gidiyor oralarda hayatlar? Hava yüzünün kızaracağı kadar soğuk mu? Yoksa Van'da olduğu gibi baharı mı yaşıyorsunuz.

Bir süredir ortalarda yoktum ve gelir gelmez ilk yazdığım şey havalar oluyor.Sayın okuyucu sakın bunu konu yetersizliği olduğunu sanmayın.Bu konuya nasıl gireceğini bilememekle alakalı. Okulla ilgili sıkıntılarım ve işsizliğim devam ediyor.Bana çok şey katmış olsa da kütüphaneyi bıraktım. Anladım ki ben onları okumayı seviyorum. Kitapların içinde olup elime hiç alamamayı benimseyemedim. Hemde yeterli vaktim olmuyordu. Ama gönüllü yeni bir işe başladım.Bu defa çocuklarla daha yakınım. Ve anladım ki bildiğimi öğretmeyi seviyorum. Ama tabii öğrettiğim kadar hatta daha fazlasını öğreniyorum. Çocuk gözünden bakmayı öğreniyorum şu sıralar.

Yeni arkadaşlar edindim.Uzun yıllardır tanıdık olduğum insanlarda var aralarında. Ama daha yakından tanıyorum şimdilerde.Sanırım dünyayı puslu gördüğüm zamanlarda görememişim onları. Benim için değerliler onlar için değerliyim. Ki buna inanıyor olmak benim için çok zordu. Uzun aşamalardan sonra gerçekleşti.Güzel insanlar biriktirmeye devam ediyorum.

Bu aralar daha fazla okumaya çalışıyorum.Yeni dünyaları keşfe çıkıyorum.Şimdi Veronikanın dünyasındayım.Başlarında ki satırlarda benim kafamda . Sonunda hala aynı fikirde olacak mıyım merak ediyorum. 

Gelelim başlığa.Bugün hayatımın son günüymüş gibi yaşıyorum.Sanmayın ki kişisel gelişim kitaplarındaki  dolu dolu yaşama falan değil olay. Geçirdiğin günün hiçbir anından pişman olmamaya çalışmak benim yaptığım.

Bu süreçte hiç mi kötü şey olmadı? Oldu tabii ki.Ama günlük hayatımı etkileyecek kadar değerli değildi. O yüzden geride bıraktım.En azından böyle düşünüyorum.Bende şu sıralar hayat böyle arkadaşım. Ara ara yazarım yine.Sende nasıl gidiyor cevabını bekliyorum
selametle,
Aslıhan


Devamını Oku>