6 Oca 2019

İZLEDİM | FINDIKTAN SONRA

Merhaba efenim bugün nasılız bakalım? Soğuk etrafınızı sarmışken ,güneşin ışıkları gözünüze vuruyor mu? Çok güzel oluyor bilginize :) 

Bugün sizlerle Ercan Kesal'ın yapımcı ve yönetmenliğini yaptığı "Fındıktan Sonra" belgeselini paylaşmak istiyorum. Aslında 10 Aralık da 8. Avrupa Birliği İnsan Hakları Film Günleri kapsamında izledim. Ama bazı sağlık sorunları olunca ancak yazmak nasip oldu.


Düzce Çiçekpınar köyündeyiz. Fındık üreticileri, üretirken geçtikleri süreçleri, geleceğe dair düşüncelerini yarım saatte izliyoruz. Çıkış noktası "İmeceden mevsimlik işçiye" bir köyün kapitalizmle imtihanı...

Fındık üretici için varken geçmişte onlara bol bol yetiyorken, gün geliyor üretici fındık için fındık işini devam ettirmek amacıyla var olmaya başlamış. Ekonomiye farklı bir bakış açısıyla bakarken toplumsal durumlara da şöyle bir göz kırpmış sayın Kesal  Ki ben bu kısımları ayrı bir beğendim. Hele Haluk Bilginer'in sesi ile belgeselde okuduğu şiir, bence muhteşemdi. Sizler için şuraya bırakıyorum.


Hatırladığım kadarıyla belgesel bir tezden ortaya çıkmış. Senaryoyu yine belgeselde yer alan Melek Mutioğlu ile Ercan Kesal yazmış. Ben kesinlikle çok beğendim  Fırsat bulduğunuzda mutlaka izlemenizi öneriyorum  Zaten etkinlikleri kendi sayfalarında duyuruyorlar. Belgesel yarım saat olunca içeriğini çok fazla söylemeden ancak bu kadar yazılabiliyor maalesef. 

Bu arada vandan bir okuyucu iseniz, 27 Ocak günü Ercan Kesal Van İl Halk Kütüphanesinin davetlisi olarak vana geliyor. 

Sağlıcakla kalınız... 

Aslıhan T.
Aslıhan T.

Ben Bir Fani..

24 yorum:

  1. Haluk Bilginer'in sesi gerçekten çok güzel. Merak ettim ben de bir ara izleyebilirim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim :) Festival filmi ablacım. Sanırım zaman zaman yurtdışında da gösterime giriyor

      Sil
  2. Hayatın içinden film önerisi için teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Ercan Kesalın el attığı her ürün şahane oluyor
      bazen bir dizide bazen bir filmde bazen de bir kitapta karşımıza çıkıyor
      ve seviyorum tarzını
      bunu da mutlaka izleyeceğim
      duymamıştım daha önce güzel oldu duyurman teşekkürler

      Sil
  3. Mutlaka izleyeceğim, paylaşım için teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
  4. merak ettim , uygun zamanda izleyeceğim.

    YanıtlaSil
  5. yarım saatlik deyince kısa bir araya sıkıştırıp izleyeyim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulabilirseniz kesinlikle izleyin :) yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Ercan Kesal'ın kalemini çok beğeniyorum. Bu belgeseli duymamıştım. Sayende haberim oldu. Mutlaka izleyeceğim. Teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende genel olarak kalemini birikimini seviyorum. Ne demek. İyi seyirler. Yorum için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Ercan Kesal'ın ilk yönetmenlik deneyimi, yanlış bilgilere vakıf değilsem ve bekliyorum güzel bir iş çıkmıştır umarım... Sitenizi beğendim ve takibe aldım, benim siteye de beklerim...Selam ve Dua ile...

    www.insanadavet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  8. Merhaba blogunuzu inceledim ve takibe aldım çok güzel içerikler paylaşıyorsunuz. Bende blogumu takip eden ve yorumluyan herkese dönüş yapıyorum >> Bloguma göz atın isterseniz ; https://www.cihan7.com

    YanıtlaSil
  9. Bir Karadeniz doğası hayranı olarak kesinlikle en kısa zamanda izleyeceğim :) Ayrıca Van demeyeydin yazının sonunda iyiydi, bir Edremit özlemi yaktı geçti gönlümü ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görmek çok mutlu etti teşekkür ederim :) Vallahi Van'da kalan bendeniz de Van'dan gidenleri çok özledi :) Nuru, sevil ablayı alıp gelsen ne güzel olur hocam. En azından güzel bir hayal :D

      Sil
  10. Güzel film önerisi için teşekkürler, Usta Bilginer varsa değer...

    YanıtlaSil
  11. İlgilendiğim bir konu, teşekkürler not ediyorum belgeseli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek :) bende yorum için teşekkür ederim.

      Sil