8 Mar 2019

KADINLAR GÜNÜ-YMÜŞ

Her sene 8 Mart kadınlar günü olarak kutlanır-aslında anılır - Kutlanır dediysem iki karanfil ve bir cümle ile  mesaj verilir. Bitti. Cümlenin içeriğide ma kadınlar çiçektir ile kadın insandır biz ise insanoğlu skalasının arasında gerçekleşir. Sözde kadınları değerli hissettirir bunlar.  Hayır hissettirmez çünkü ;

Bir kadının mor gözünü görmezden gelip,  kapı çarptı yalanını sorgulamıyorsan, sende sussaymışsın diyorsan, nede olsa babandır yada kocandan ayrılıp babaevine minnet mi edeceksin cümlesi kuruyorsan,  bu evden gelinlikle çıktın kefenle girersin cümlesinin gururla söylendiği yerde sende varsan, 

O saatte orada ne işi varmış, mini etek giyerse olacağı bu diye istismarcıları koruyorsan, istismara uğrayan birinin kirlendiğini düşünüyor ve düşündürüyorsan, tacizi hafif görüyorsan, bir kadının öldürülmesinin altında farklı nedenler arıyorsan, öldürülen her kadını kendince masum - masum değil sınıfına ayırıp ona göre üzülüyorsan, senin annen bacın olmadıkça kimsenin onuru umurunda değilse 

Bir bardak su canım diyerek kadının erkeğe kendi istemediği halde hizmet ettiriyorsan ve bir teşekkür sana ağır geliyorsa, Kadının yeri evidir diyerek kendince çıkarımlar yapıyorsan, yemeğin tuzu az- pantolonun ütüsü bozuk gibi sudan sebeplerle bir kadına sözlü şiddet uyguluyor veya uygulanmasına göz yumuyorsan, emekleri aynı seviyede olduğu halde bir kadının daha az karşılığını  almasına ses çıkarmıyorsan 

Senin istediğin bir şeyi yapmadığı için istediğin herşeyi söylüyorsan, Kezban gibi ayrımcı sözcükler kullanıyorsan, kadın benzeri şeyleri söyleyince tahrik sayılıyorsa, onu hareketlerine göre hafifmeşrep - evlenilecek - eğlenilecek diye ayırıyorsan, hamile kadının ne işi var sokakta diye soruyorsan, kadın dediğin gibi beylik laflarla cümleye başlıyorsan, bir kadının gülmesi zoruna gidiyorsa 

Bir kadının çarşaf veya mini etek giymesine katlanamıyorsan, bir kadının ne şekilde olursa olsun ayrımcılığa uğramasına ses çıkarmıyorsan, bir kadının eğitim görmesini istemiyorsan veya eğitimine engel olacak şeylere sebep oluyorsan

Kusura bakma - yada bak umurumda değil- yaptığın herşey tırt. Ben bir kadınım! Şiddete uğrayan, ezilmeye çalışılan, aşağılanan yinede güçlü olmaya çalışılan bir kadınım. Ve bana karanfil vermeniz değil sorunlarımı görmenizi istiyorum. Bana  yalnızca 8 martta  değil, her gün değer vermenizi istiyorum. Zira bir çok kadın belki yarına bile çıkamayabilir.  Bir kısmımız bir erkeğin elinde ölecek. Bir kısmımız bir erkeğin zulmüne dayanamayıp kendine kıyacak. Bunu görüp engellemedikçe rica ediyorum bu günü kutlamayın.

Yüzünün sağ yanına kapı çarpan hanım, 
Aslıhan...
Not: 2 sene evvel yayınladığım bir yazıdır  Duygu ve düşüncelerim hala güncel. Yeniden yayınlamak istedim. Ve hanımlar biz birlikte çok güzeliz 💜




Aslıhan T.
Aslıhan T.

Ben Bir Fani..

16 yorum:

  1. Bu yüzden en sevdiğim sözdür "erkeğin adam olduğu yerde kadına hergün 8 Mart'tır" ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok doğru bir söz :) yorum için teşekkür ederim

      Sil
  2. Filli Boya'nın Kadınlar Günü reklamı süper.
    Kadınlar gülmüyorsa, çiçek de açmasın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir reklam olmuş dün akşam izledim :) yorum için teşekkür ederim

      Sil
  3. Yazdıklarının altına imzamı atarım. Oysa kadın insanlığın kutsal mabedidir. Belki de kutsallığı buradan gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim efendim :) mabedleri koruma dileğiyle

      Sil
  4. Nasıl guzel yazmıssın aslıhan 😍😍tebrıkler.. Her soyledıgın cumle de sonuna kadr haklısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendin kadar güzel yorumun için teşekkür ederim canım 😊😊😘

      Sil
  5. Ya çok beğendim.Ne kadar anlamlı yazmissin ellerine yüregine sağlık.😃

    Ahh erkekleri bu hale getirende bizler değilmiyiz.Oglum olsun bulasik yikatcam,yemek yaptircam ona 😃

    Bayanlar günün kutlu olsun canm.Cok güzl di

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatlı yorumunuz için çok teşekkür ederim 😊 Zaten ileride tek başlarına yaşayacaklarından öğretmeliyiz tabii 😊 aslında bayan kelimesini sevmem ama şahane kalbinizin Hatırına susuyorum

      Sil
    2. Neden sevmediginizi merak ettim 😃 o zaman hanım diyim,kadın diyim en yakısanı secin siz 😃

      Sil
    3. Bay erkekleri tanımlayan bir kelimedir efendim. An eki ise olumsuzluk bildirir. Yani bayan bay olmayan anlamına gelir ki ben erkekler üzerinden kadınların tanımlanmasını istemiyorum. Bu yüzden sevmiyorum. Kadın hitap olarak pek uygun değil ve hanım kelimesini çok beğeniyorum:)) sizde çok şahane bir hanımsınız :D

      Sil
  6. Anlamı daha çok anlaşılır umarım kadının bir gün.. ayrıca o kapıyı göstersene bize bir sökelim yerinden birlik olup. Biz birlik olmazsak kimse arkamızda durmaz zira...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun hepimizden. İnşallah anlaşılır 💜

      Sil
  7. evet yarın tekrar kadınlar günü ve kutlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu şimdi gördüm. Kusura bakmayın. Geçte olsa bende sizi kutlarım:)

      Sil