25 May 2017

HEDİYE GELDİ & İLK İZLENİM


Merhabalar efendim. Hayırlı akşamlar dilerim. Yazı yazmayı kelimeleri böyle yanyana dizmeyi ne çok özlemişim.

Bugün size çok sevindiğim bir hediyeyi paylaşmak istedim.  Çok çok uzun süre önce taa takvimler 2016 yılında iken bendeniz bir çekiliş kazanmıştım. Sevgili kız kardeşler Blogger dünyasının güzide hanımefendileri Esra ve Büşra kardeşler bana 30₺'lik babil.com hediye çeki hediye etmişlerdi. Şimdiye kadar kullanmak nasip olmamıştı. 

Tam kitaplara karar verdim ki meğerse babil el değiştirmiş ve hediye çeki olayı tamamen ortadan kalkmış, sağolsun kızlar onuda hallettiler. Kendilerine çok teşekkür ederim tekrardan. 

Hangi kitapları aldığıma bakalım istiyorum. Böylece ilk izlenim yapmış oluruz. Öncelikle babilin baloncuklu poşet ile gayet korunaklı bir şekilde gönderdiğini söylemeliyim. Bir not defteri ve iki ayraçta eklenmişti siparişe. Aras kargo ile 2 günde İstanbuldan Vana geldi. 

Fotoğraflar için kusura bakmayın lütfen. Bahçede çekeyim dedim. Ve bir türlü istediğim gibi olmadı. Daha sonra da fırsat olmadı ne yazık ki.



Stefan Zweig'in daha önce satranç kitabını okumuştum. Karakterlerinin özellikleri ve yaptığı psikolojik tahlilleri beğeniyorum. Bu kitabında ise tek taraflı bir aşkı anlatıyor. Bir kadının saplantılı ve güzel aşkını okuyacağız :))


Yine bir Zweig eseri. Duyarsızlıktan hislerin yeniden doğumuna uzanan bir öykü.


 İran edebiyatından bir eser hâlâ İran'da yasaklı diye biliyorum. Okuyanlar tarafından anlam içinde anlamlar barındıran bir kitap olduğunu söylüyorlar. İran edebiyatını ve sinemasını çok seviyorum zaten. Köklerim oradan geldiği için sihirli bir tarafı olduğunu hissediyorum. Ama bazı taraflarını pek sevdiğim söylenemez. 


Kafkanın en bilinen öyküsü. Kafka kafası denilen birşey var. Bir adam bir böceğe dönüşüyor diyeyim anlayın :)


Aragon bu kitap için "dünyanın en güzel aşk hikayesi" demiş. Zaten Aytmatov'un kalemi malumunuz.


Kitap kendine çekti her nedense. Okuduğum yorumlarda babacan bir üslupla yazıldığını söyleniyor. Gençler için muvaffak olmanın yollarını öğütlerle yazıyor.


Wolf'u severim. Ancak henüz bu yayın evinin çevirisini sevecek miyim? emin değilim. Tamamen fiyatına aldandım.

Zaten çok bilinen kitaplar şimdi kadar okumadın mı? Diyeceksiniz kimisine fırsatım olmadı. Kimisini kütüphanemde görmek istedim. Kimisini bir küçük boyum kardeşime de okutmak için seçtim. Geç olması güç olmamasından iyidir. 

Kızlara tekrar çok teşekkür ediyorum. İlerleyen günlerde okuduklarımın yorumunu  paylaşacağım inşallah.

Sağlıcakla kalın. Hayırlı akşamlar...
Aslıhan 
Aslıhan T.
Aslıhan T.

Ben Bir Fani..

8 yorum:

  1. Hic duymadigim kitaplar da var icinde ama genel olarak evet cok iyi kitaplar hepsi de. Iyi okumalar :) Hayirli olsun.

    YanıtlaSil
  2. Çekiliş kazanmak çok güzel. Sen kendi istediğin kitapları seçme şansına sahipmişsin ve çok güzel tercihler yapmışsın. Bu daha güzel olmuş :-)

    Zweig'in kitaplarını okudum ve sevdim. Keşke ikisini de İş Bankası Yayınları'ndan alsaydın. En güzel çeviriyi onlar yapıyor.

    Cemile, Kendine Ait Bir Oda ve Kör Baykuş'u ben de okumadım, yalnız değilsin :-)

    İyi okumalar canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın ablacım onların çevirileri gerçekten iyi fakat çek miktarından dolayı indigoyu seçtim :)

      Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  3. woolf u bende okumak istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı. Zweing leri iyi oku Aslı'm zira ben bookstagramlardan görmekten kusacağımdan dolayı okuyamıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Popüler kültür klasikleri keşfettiğinden beri maalesef önyargı ile yaklaşır olduk. Popülerleşme nedeni bana fotoğraflarda güzel çıkacak kapaklardan dolayı gibi geliyor :) elbet bir gün unuturlar :)) istersen klasik ama bookstagramların henüz yorumlamadığı kitapları yorumlayayım :))

      Sil