4 Ara 2017

KONUK YAZAR | NEDEN HAYVANLARI SEVMELİYİZ ?


Sevgili Fatmanur'a konuk yazar olduğu ve bu harika yazıyı paylaştığı için çok teşekkür ederim. Kendisinin blogu Girift e gitmek için üzerine tıklayabilirsiniz :) umarım doğru blogu paylaşmışımdır.

°°°°°°°
Mevzu çok derin aslında ama ben en kısa en anlaşılır şekilde sizlere anlatmaya çalışacağım. Değer verdiğimiz her şeyi koruyup kollarız. eşyadan tutun küçük bir kalem bile yeri gelir vazgeçilmez bir parçamız olur onu en iyi şekilde saklarız. 
Pekii neden aynı havayı soluduğumuz hayvanlara değer vermeyelim ki?
Oysaki ortak kullandığımız onca şey varken onları dışlamak en azından saygı göstermek zorunda hissetmeliyiz birazda.

Hayvanlar'ın hepsi değerlidir. 
- aman çok vahşiler uzak durmalı hepsinden! Kediler, köpekler olsun hepsi! 
Diyen milyonlarca insana hitaben onların fıtratında kendilerini korumak mevcut. Ama hiç denmiyor ki nasıl yaklaştın sen o hayvanlara? 

Evet vahşi oldukları gibi hassastır hayvanlar. Hayvanlara yaklaşmanında bir adabı vardır. Sevginizi belli ederseniz sizin için en güzelini yapmak için çabalarlar. Hayvanlar sizin için hiçbir zaman kötü düşünmeyen canlılardır. Sevmeliyiz çünkü sağlıklı bir yaşam için onlar şarttır. Evet bazı hayvanlar olmazsa sağlıksız bir yaşama sahip oluruz sonuçta "yumurta, yoğurt , peynir , süt " gibi besinleri tüketmemizi sağlıyorlar. Hayvanların sayesinde sağlıklı bir yaşama sahip olup onlara karşı zalimce davranmak haksızlık değil mi ? Sevmeliyiz çünkü onlarda bu dünyada yaşayan değerli varlıklardır. Sevmeliyiz çünkü bizim onlara onların da bizlere ihtiyacı var.

"Onları hem sevmeliyiz hem korumalıyız hem değer vermeliyiz."
Bu bizim insanlık görevlerimizden en önemlisidir.
Aslıhan T.
Aslıhan T.

Ben Bir Fani..

15 yorum:

  1. Şu güzelliğe bakın yaaa, ormanda evim olsa eminim benim kedi, köpek gibi ceylanım, yavru ayım filan da olurdu:))minik bir hayvanat bahçem olurdu sanırım. Örümcekler, sürüngenler hariç tüm hayvanları çok seviyorum. (ötekilerden korkuyorum yalan yok) Ama favorim kediler ve köpekler. Hayvanlara kötü davranan herkes sabaha çıkmasın istiyorum.

    Sevgilerimi bıraktım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bakabileceğimi bilsem bende isterdim. Amin :) sevgiler...

      Sil
  2. Bence bu devirde bizim onlara daha çok ihtiyacımız var; saflık, doğruluk ve huzur açısından..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum :) yorum için teşekkür ederim

      Sil
  3. Merhabalar;

    Çok net ve kısa bir şekilde güzel konuya değinmişsiniz. Bu arada konuk yazar arkadaşımıza da ziyarete gittim :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba

    Aslıhan yazımı paylaştığın için ve konu hakkındaki güzel yorumlarınız için çok teşekkürler. Farklı bir deneyimdi benim için

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek ben yazı yazdığın teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Ah diyorum ah... Ne zaman bizler de hayvan gibi masum ve merhametli olacağız?

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar !!
    Bu sene ikincisini düzenlediğim ınstagram ve blog keşif etkinliğime hepinizi bekliyorum.
    Etkinlik linki: https://izmirleydisi.blogspot.com.tr/2017/12/instagram-ve-blog-kesif-etkinligi.html
    Teşekkür ederim :))
    #bloggerlerarasıdestek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haber verdiğin ve yorum yaptığın için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Allah hiç bir mahlukatı sebepsiz yaratmaz. Faydamıza! Doğanın ekolojik dengesinin korunması için. Bu bir döngü ve bu döngü de hayvanlara da ihtiyacımız var. İşte kimi sefiller için aşağılık yaratık hayvanlar! Yazıkkk.

    YanıtlaSil