18 Nis 2017

Fİ | iZLEMELİ Mİ?


Merhaba efendim.Bugün nasılsınız? Ben iyi sayılırım şu günlerin gerginliğini üzerimden atmaya çalışıyorum. İyi olacağım,olacağız inşAllah. Aslında bugün 1984 yorumu yazacaktım.Ama kitabın yorumu da kitap kadar zor olduğu için önümüzdeki yazılardan birinin konusu olacak. 

Onun yerine okuması da izlemesi de çok çok kolay olabilecek hatta çerez sayılabilecek bir konu seçtim: Fİ!

Akilah Azra Kohen'in çok satan üçlemesinin ilk kitabı olan Fi bugünlerde sadece internette-puhu tv'de- yayınlanmak üzere diziye uyarlandı.Her ay 3 bölüm şeklinde ilerleyen dizi 1 sezonda 13 bölüm olması planlanmış.Bu günlerde 4/5/6 bölümleri yine puhu tv üzerinden izlenebilir.

Dizinin PR'ı çok iyi yapılmıştı.Malum sözlüğün beğenmeme timi bile bu dizinin çok iyi olduğunu yabancı dizi seviyesinde olduğunu yazmışlardı. Herhalde ilk defa sansürsüz türk dizisi görmeleri bu yanılgıya düşmelerine neden oldu. Yanılgı dediysem kötü dizi demedim. Kesinlikle sürekli tekrara düşen,yarısının bakışmalarla geçen türk dizilerinden çok çok ileride ancak dünyaca ünlü dizi seviyesinde değil. Zaten bu konuda da ilk değiller.Canını sevdiğimin Leyla ile Mecnun'u yada Behzat Ç. bunu sansür varken hemde televizyonda yapmamışlar mıydı? 

İtiraf edeyim ilk kitabın bir kısmını okuyup sıkılınca bırakmıştım.Sürekli Can Manay'dan bahsediliyordu sanki. Çatlayan tohumlar metaforu iyi hoş ama bu tohumların çatlamasının yolu zenginlikten geçiyor bende bu kısmı sevemedim. Ayrıca yoğun cinsellik vardı ki bence okuyucuyu çekmek için kullanılmış. Açıkçası iyi bir kitap olduğunu düşünmüyorum. 

Entrika ✓

Aşk üçgeni-dörtgeni-beşgeni ✓

En fakirinin bile lüks yaşam yaşaması ✓

Sözde entelektüel karakterler ✓

Eee uzun bakışmalar ve sansürsüz olduğu için cinsellik sahneleri dışında bu bildiğin klasik türk dizisi. Dolayısıyla merak edene engel olmayayım. Ama ben izlemeyeceğim. Black mirrorun bir sezonunu izlememiştim onu buna yeğlerim. 

İllaki Türk dizisi izlemek istiyorsak eski Türk dizilerini ve baba candır gibi dizileri çok seviyorum. Size de öneririm. 




















Aslıhan T.
Aslıhan T.

Ben Bir Fani..

21 yorum:

  1. yerinde bir yazı olmuş. ben de izlesem mi diye düşünüyordum. ülkemizde web tv işinde büyük bir gelişme bekliyorum. kim bilir belki leyla ile mecnun'un yeni bölümlerini de internetten izleriz yakında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için teşekkür ederim :)) bende o atılımı bekliyorum blu ve puhu tv öncüler oldular. Tabii keşke blu ücretsiz olsaydı.

      Kimbilir belki izleriz hatta keşke izlesek ama gerçekleşeceğini sanmıyorum. Üstünden yıllar geçti ve bu süre içinde hiç belirti göstermediler zaten Ali Atay şu an masum adlı dizide oynuyor.

      Sil
  2. Bizim televizyonlarımızda diziler yaklaşık 10 sene önce bitti..Artık kalite değil, insanlara başka hayatları arzulatan, kültürü yok eden, zenginliğin ve gücün her şeyden üstün olabileceğine inandıran saçma sapan diziler yayınlanıyor. Dediğiniz gibi eski diziler de başka bir ruh vardı, bizi yansıtıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her bir cümlesine katılıyorum. Bizim olmayan hayallere sahibiz artık

      Sil
  3. Internetten neden ızlenıyor onu da tam anlamıs dgılkm aslında. Tv de neden cıkmıyor onu da anlamadım. Bır sure sonra para tuzagı dıye dusunmeden de edemıyorum.. Zaten yeterınce bırseyler ızlıyoruz. Bırde onun basında wakıt harcamak ıstemedıgımden bakmıyorum zannımca..Senın de yorumun guzel ve yerınde olmus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan parasız ama büyük ihtimalle iyice izleyici kazanıldıktan sonra paralı olur. Tv'de olmamasının nedeni hem puhu tvnin izlenmesini sağlamak hemde sansürsüz ve kısa süreli olduğu için daha rahatlar :) yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. black mirror un 6 sezonu da birbirinden güzel. oturur the big bang theory i izlerim, hiç olmazsa bir şeyler öğrenirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen :)) onu yazmayı unutmuşum. Can Manay kimmiş sheldon reis dururkene :D

      Sil
  5. Fi yorumunu merak edip geldim. Bir Leyla ile Mecnun sever olduğunu görünce de hemen takibe aldım. O tadı hiçbir zaman alamayacağız. Ama bizim jenerasyon da onları hiç unutmayacak. Daha nice güzel yazılarda görüşürüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin :) yorumun için çok teşekkür ederim. iz bırakanlar unutulmaz :))

      Sil
  6. Fi'yi okuyan ya çok seviyor ya da hiç sevmiyor. Ben okumadım ama çok merak ediyorum. Dizisini de internetim olmadığı için izleyemiyorum.

    Benim için Türk dizilerinin efsanesi Ezel'dir. izlemediysen onu da izle bence. Tabii iki sezon ve bir bölüm 140 dk olduğu için çok zaman alacaktır uyarayım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin fi yorumunu merak ediyorum okursan mutlaka yaz olur mu ablacım :))

      Ezeli tvde yayınlandığında izliyordum. Sinir olurdum Eyşana ve herkesin onun etrafında dönmesine. Tekrar izlemeye sinir sistemim dayanmaz. O kadar bölüme sabrım da yetmez ����

      Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  7. kitapları okumuştum diziyi daha izlemedim, kısmet olursa belki izlerim. Biz de hep bir özenti olduğu için ondan dolayı dizilerimize bakıp arap dünyası bizi hep yalılarda oturuyor son model arabalara biniyor ve çok zengin sanıyor.....

    YanıtlaSil
  8. Ne yazık ki böyle diziler benim de ilgimi pek çekmiyor. Leyla ile Mecnun dizisi ile ilgili yaptığınız karşılaştırmaya kesinlikle katılıyorum, efendim...

    YanıtlaSil
  9. Kitap içinde iyi bir PR yaptılar dizi içinde... Evet kitabını okuyup eh işte diyenlerdenim . Benim için hani şu 50 ton üçlemesinden farkı yok bu dizi ve filmin :) Henüz izlemedim ama izleyeceğim ben sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen grinin 50 tonu gibi pr çok iyi yapıyorlar. Nasıl ona sanatsal erotizm denildiyse ve sanatını bir türlü görünmediyse fi serisi de bana şişirilmiş balon gibi geliyor. Yorumunuzu merak ediyorum arada güncelleyin burayı yada blogunuza yazın olur mu? Yorum için çok teşekkür ederim :))

      Sil
  10. Merhabalar,
    Fi'de evet okuyucuyu çekmek için ya da tamamen itmek için de diyebiliriz cinsellik çok fazla hatta +18 diyeceğimiz cinsten. 3 kitabı da okudum. Kurgusunu sevdim. Dizisini de izliyorum ama kitaplar nerdeyse hiç alakası yok. Bazı hassas yerler var mesela kitapta ama dizide çok başka şeyler yapmışlar. Yazarın emeğine yazık olmuş. Ben olsam kitabımı bu derece değiştirmelerine izin vermezdim.
    Bu arada ben sizin bloğu nasıl görmedim şaşırdım kendime :) Çok kaliteli yazılarınız keyifli, yolunuz düşerse bana da beklerim. Kahve içer, kitaplardan konuşuruz ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık ki uyarlanan bir çok projenin başına gelen birşey bu. Ne kadar tatlı bir yorum yazmışsınız :) mutlaka uğrayacağım

      Sil